diumenge, 26 de setembre del 2010

Llibres recomanats










El refugi soterrani

La nostre primera activitat  ha sigut la següent:

Imagina que la ciutat de Barcelona està amenaçada de bombardeig atòmic. El nostre refugi nmés pot acollir a set persones i n'hi ha dotze que hi voldrien entrar. L'encarregat de concedir les places del refugi et demana que decideixis inmmediatament a qui se li dóna lloc d'accés al refugi.

Aquests són les característiues de les quinze persones que voldrien entrar al refugi. Fes lateva elecció quedant-te només am set.

  1. Un violinista de 40 anys addicte a la heroïna.
  2. Un jove de 17 anys d'ideologia feixista, racita i xenòfob.
  3. Un advocat de 30 anys. seguidor de "Furza Nueva"
  4. La dona d'aquest advocat, de 24 anys té una greu depressió i amb dos intents de suïcidi. El marit vol estar amb ella dins o fora del refugi.
  5. Un joves musulmà de 25 anys compromès amb la seva religió entots els preceptes.
  6. Una prostituta de 32 anys amb sida.
  7. Una adolescent de 15 anys de classe social mitja- Alta culpable de matar a un indigent i que està pendent de judici.
  8. Una joves de 22 anys monja de l'opus dei. Abans de tenir relacions amb un home prefereix treure's la vida.
  9. Un joves d'ètnia gitana que només vol entrar al refugi si no entra el jove feixista de 17 anys.
  10. Una nena de 17 anys amb síndrom de down.
  11. Una predicadora evangèlica de 39 anys compromesa amb les seves creences.
  12. Un homosexual de 57 anys. Rebutja qualsebol relació sexual amb les dones.
  13. Una jove de 19 anys amb anorèxi.
  14. Un jove palestí de 28 anys seguidor de Hamas. No entra al refugi si entra un jueu.
  15. Un jueu ortodoxa de 30anys. No entra al refugi si entra el jove palestí.

Fes la teva elecció!

Treballem amb fang ( Sensibilització tàctil)

Aquesta setmana la Roser ( Professora d'expressió plàtica) ens ha demanat que escollim un objecte important per a nosaltres, com si fós el nostre tresor. Aquest objecte li hem de fer una rajoleta de fang,  amb relleus i textures creades amb diferents elements.

Els meus són aquest:









Primer anem fent proves:







Per últim desprès de moltes proves arriba el definitiu:



Cada rajoleta i objecte té una explicació, la meva és la següent.

Per a mi el xumet és un objecte transitori entre el patiment més fort que pugui existir a la calma més serena. Crec que els nadons tenen aquest avantatge que els adults no podem gaudir, la de posar-te un xumet i fer desaparèixer totes les preocupacions sense que res hagués passat abans. M'agradaria tenir un objecte que hem fes sentir això i com no el tinc envejo als nadons per això. És un tresor clarament.

Usos educatius dels blogs. Recursos, orientacions i experiències per als docents




Aquest llibre mostra de que tracta un blog, com crear un blog, quines altres eines semblants al blog existeixen,quines utilitats educatives comporta fer servi el blog a l'aula, metodologies utilitzar-les a l'aula i aportacions de professors que han fet ús d'aquesta nova eina d'aprenentatge.

Bona nit

Bona nit

Vine aquí, sé que estàs cansada,
els ulls se’t fan petits, deixa'm
abraçar-te tendrament i calla que
és molt tard i arriba l'hora de dormir.

Posa el cap a la meva falda i deix la meva
mà espolsar els fantasmes, que
t'amoïnen i t'espanten, tanca els ulls que
jo et vigilo des d'aquí.

Dorm tranquil·la i diguem bona nit, deix
que et porti en braços fins al llit, jeu
ben a la vora, saps que no estàs sola
mentre et dic a cau d'orella bona nit.
Pel balcó la lluna t'esguarda i sé
que et fa un petó, res no té
importància fins demà a trenc
d'alba, quan de sobte t'acaroni la claror.

Dorm tranquil·la i diguem bona nit, deix que
et porti en braços fins al llit, jeu ben a
la vora, saps que no estàs sola mentre et
dic a cau d'orella bona nit, molt bona nit.
(els pets)

Dibuixo amb el tou del dit

Dibuixo amb el tou del dit

Dibuixo amb el tou del dit.
L’esquena es la meva pissarra
Dibuixo la lluna quan surt la nit.
Onades que ballen al mar.
Pugen ratolins, tornen a baixar.
Venen les formiguetes,
que mai estan quietes.
Pugen elefants,
trepitjant el fang.
Venen els goril·les,
trepitjant formigues.
Dibuixo amb la meva mà.
L’esquena es la meva pissarra
Dibuixo pilotes,
la llar del cargol,
bombolles, plantes i el sol.
Pugen cocodrils,
mossegant així.
Venen els ocels,
 picant amb el bec.
La corona al cap,
un mocador llarg.
Pugen papallones,
dibuixant les ones.



Duérmete chiquitín

Duérmete chiquitín

Duérmete chiquitín, cierra bien los ojitos
Que mamá cuidará que tus sueño sea feliz
Na na na na na







Que li darem en el noi de la mare

Que li darem en el noi de la mare





Què li darem en el noi de la mare?
què li darem que li sàpiga bo?
panses i figues i nous i olives
panses i figues i mel i mató.