dissabte, 25 de setembre del 2010

El carnaval dels animals de Saint-Saëns




El lleó esta dormit, quan s’aixeca fa un gran badall i estira els braços. Quan ja es ven despert comença a buscar silenciosament un animal per cruspir-se’l( cada vegada que la cançó fa un glisando el lleó esgarrapa). Però se li escapa.
( El piano es disfressa de lleó)






















La gallina es dona compte de que el lleó la persegueix i comença a corre(un nen es el lleó i l’altre la gallina, quan sona el violí). Fins que el lleó l’atrapa.

(El violi es disfressa de gallina)




La tortuga surt a passejar pels prats caminant lentament (els nens van a quatre potes)
 
(El violí es disfressa de tortuga, tot i que l’acompanya el piano)






L’elefant s’aixeca i va caminant per la selva , però li costa molt perquè es molt gran, i va molt lent (els nens caminen  a quatre potes molt lent). Quan arriba al riu mou la tropa i va bevent aigua i dutxant-se(els nens es posen el braç davant del nas i el mouen com si fos una trompa).Quan ja es net i tip se’n torna a casa.

(El contrabaix es disfressa de contrabaix, tot i que l’acompanya el piano)




El cangur surt, va saltant per el desert vigilant que el lleó no vingui.(els nens saltant quan sona el piano).

(El piano es disfressa de cangur)







Els peixos neden riu a baix (els nens fan com si nedessin) i treuen el cap fora de l’aigua de tan en tan(quan sona la celesta fan com si nedessin cap a la superfície i desprès con si nedessin cap a dintre).

(El violi es disfressa de peix, tot i que l’acompanya el piano i la celesta)




L’ase esta a la granja quan una abella li punxa el cul i l’ase comença a cridar cada vegada més fort fins que li passa el dolor (els nens fan com els so de l’ase).

( El violí es disfressa d’ase)



Quan es fa fosc el mussol vigila que no hi haguí cap incident al bosc i per avisar que esta allà fa cu-cu( els nens responen cu-cu després del mussol)

( El clarinet es disfressa de Clarinet)




Els ocells es desperten i comencen a volar per tot el bosc buscant aliment per esmorzar (els nens fan veure que volen).

(La flauta travessera es disfressa de ocell)





Els esquelets comencen a ballar al so de la seva música (els nens es mouen com si fossin esquelets o poden picar les caixes xineses i les claus)

( El xilòfon es disfressa de fòssil)




El Cigne neda tranquil·lament per el llac sense fer soroll per anar a dormir. (els nens es posen es rotllana,d’esquena a l’altre i es fan massatges a l’esquena)

(El violoncel es disfressa de Cigne)

El trencanous de CHAIKOVSKI (conte i video)

El trencanous

Hi havia una vegada un nen i una nena que celebraven el Nadal a casa amb un arbre ple de regals.
De cop i volta va picar a la porta el oncle Gog, que venia carregat de molts regals, entre ells estava el trencanous.
A la clara li va fer molta il·lusió.
Desprès de sopar va anar a dormir amb el trencanous.
A  mitjà nit el trencanous es va convertir en un nen de veritat i va començar a jugar amb les joguines de la Clara.
Mentre jugaven va aparèixer per sota de la porta el rei Rata.
Aquest era molt dolent i volia menjar-se al trencanous.
El trencanous va començar a lluitar amb la Rata.

Marcha: Audició: trencanous lluita contra la Rata. Trencanous instrument de vent i Ratolí instrument de Corda. Es fa veure com lluiten.




I va guanyar el trencanous! La Clara es va despertar i estava molt espantada, i va dir: si ets un nen de veritat!
I el trencanous li va proposar un pla: Em vols acompanyar al país de les joguines?
La Clara va acceptar i va anar a viatjar amb el trencanous.
Per arribar havien de passar per diferents països
En cada un d’aquest països ballaven diferents danses:

1)País de les fades.

Audició: Dansa de les fades. Tots fan de fades i  fullets, i un fa de reina de les fades. La reina pica el cap per despertar-los cada vegada que sona la celesta i desprès quan ja són tots desperts els torna a picar per que dormin.






2)Rússia

Audició: Rússia. Els nens es col·loquen en rodona de genolls, es tapen als ulls i al so de la cançó se’ls destapen, mouen les mans i tornen se’ls tornen a tapar. Desprès s’aixequen i fan que hi ha molt aire, es mouen d’un costat a l’altre. Els nens comencen a corre en rotllana molt rapid fins que cauen a terra.




3)Aràbia

Audició: Aràbia. Relaxació estirats a terra, massatge peus, cames, mans, braços, cap i pit. Visualització: Em anat a un desert, allà estem amb un camell i pugem. Anem per el desert movent-nos d’un costat a l’altre a sobre del camell i fa molta calor. De sobte veiem un oasis ple d’aigua i baixem del camell. Ens mullem el cap, notant la frescor de l’aigua. Tot es molt tranquil i només es sent una petita brisa. Tornem a pujar al camell i tornem a passejar per el desert.




4) China

Audició:Xina. El val que vulguem.




5) País de les joguines

Audició: Vals de les flors. Ens posem tots en rodona i fem el vals, desprès ens separem i ens posem en parelles.



Al arribar al país de les joguines va veure que Estava tot ple de joguines!
Va començar a ballar i el trencanous li va dir que es quedes a viure allà, però ella no sabia que fer perquè volia veure a la seva família.
I va decidir tornar a casa volant fins al seu llit.
La mare la va cridar per esmorzar i quan estava menjant les torrades van picar a la porta.
Era el trencanous! No havia estat només un compte, tot havia passat de debò.

Jacques Offenbach

Jacques Offenbach


Va nèixer a Alemania, 20 de juny de 1819.
La seva familia era jueva, el seu pare era professor de música i compositor, per això li agradava tant la música.
Va estudiar el violí i el violoncel.
Es va casar amb una noia espanyola.
Més tard va ser escollit director del teatre de França i després va obrir el seu teatre.

Antoni Vivaldi

Antoni Vivaldi


Va néixer a Àustria el 4 de març de 1678.
Va ser un reconegut violinista i un dels principals compositors del barroc.
Vivaldi va estar molt temps malalt i va ser al llit, per això la mare li va comprar un violi, per que no s’avorrís. Practicant a la seva habitació va aprendre a tocar.
Vivaldi tenia un finestra molt gran i maca a la seva habitació i des del seu llit veia com passaven les estacions el hivern, la primavera, l’estiu i la tardor. Tot el que veia ho tocava amb el seu violi.
Quan va ser més gran es va fer capella i va ser professor de música per a nens orfes.
Va fer molts concerts, però el mes important va ser el de las quatre estacions

Amadeus Mozart

Amadeus Mozart


Va néixer a Àustrica, 27 de gener de 1756.
El seu pare es deia Leopold, i era el músic del príncep.
La seva mare es deia Anna María i la seva germana es deia com la mare.
El pare d’en Mozart li va ensenyar a estimar la música, i als 6 anys tocava perfectament les “claves” i el violí.
Va fer una gran gira per Londres, París, Holanda amb el seu pare.
Després d’aquest viatja va conèixer a una noia que es deia Constanze, es van casar i van tenir 2 fills. Mozart va fer moltes obres com:Las bodes de Fígaro, La flauta màgica.

Bedrich Smetana

Bedrich Smetana


Va néixer a la República Txeca el 2 de març de 1824.
El seu pare treballava a una cerveseria molt important a la ciutat on vivien.
Quan era petit va estudiar piano i violí.
Més tard quan ja va ser un noi gran va treballar de professor i va fer una escola per ensenyar música.

SAINT-SAËNS

SAINT-SAËNS


Va néixer a paris al 1835, es va quedar orfe als 3 mesos, i la mare va demanar ajuda a una tieta d’en Saint-Saëns, qui va fer-se càrrec d'ell.
Aviat va començar a tocar el piano.
Als 3 anys va fer la primera composició, una breu peça.
Amb 10 anys Saint-Saëns va donar el seu primer concert, més tard al 16 anys va compondre la seva primera sinfonía.
Amb els anys Saint-saëns havia escrit molts temes musicals que feien referència als seus viatges.
Un va ser el carnaval dels animals, el qual tenia diferents fragments i cada una era un animal.

CHAIKOVSKI

CHAIKOVSKI


Va néixer a Rússia al 1840.
Va ser advocat, però va veure que li agradava més la carrera de música i va deidir estudiar la carrera de piano, orgue i cant. Amb els anys aquest amor cap a la música va fer que sigués professor de música.
Ell escrivia la seva música basant-se en la natura, el paisatge que veia i en els sentiments tristos que sentia.
Unes de les obres més importants van ser el trencanous i els llacs del signes.


Carl Orff

Carl Orff

Va néixer a Alemanya el 10 de juliol de 1895.
Va estudiar musica la seva ciutat, més tard va ser compositor i va dirigir teatres.
Quan ja era gran va conèixer a una ballarina molt maca i van crear una escola per ensenyar música, ball i gimnàstica per nens.
Una de les seves músiques més importants és la de Carmina Burana.


dilluns, 20 de setembre del 2010

Xarxa virtual

Edu3.cat



El vídeo ens parla de l’evolució de l’ordinador.
Aquest explica els canvis en quan a la interactivitat, ens mostra com abans la informació es trobava sense cap unió entre elles, i com més endavant es van creant punts de conecció entre les diferents informacions.

També aporta noms importants com Venebar Bush, el qual intenta millorar la comunicació científica, fent que l’ordinador operi com la ment. Un altre es Ted Nelson, el qual vol crear una conecció entre xarxes d’informació. Les idees d’aquestes dues persones no es poden fer realitat degut a que la tecnologia del moment no ho permet.

Tot i que aquestes idees no es van fer realitat, ens van deixar termes importants actualment com: hipertext que és la informació relacionada, la hipermèdia que unia sons, imatges i animacions.

Per últim un home que si que va fer realitat la seva idea, Duglas, amb el ratolí. La informació anava i tornava de l’ordinador al ratolí. D’altra banda va crear els grafismes, símbols.

A partit d’aquí es van començar a crear programes interactius de més qualitat com el videojocs, i es va fer possible que l’ordinador a més d’una eina de càlcul, com era en els seus inicis, fos un mitjà de comunicació social i comercial.